Volt från tvåmetersplint, tjohej!


Sitter på spårvagnen påväg hem från cheerträningen.

Själva cheerleadingen var väl inte sådär jättekul. Volterna som nästan hela träningen ägnades åt kan jag redan, så jag fick öva på andra grejer för mig själv. Det gick sådär.
Pyramiden/stuntet vi övade på sedan blev konstigt tungt och otajmat, så det gick inte alls bra. Sedan stod jag mest still och var pass. Inte speciellt exhalterande.

Men mot slutet av träningen kom freerunning-gruppen in, så jag började träna med dem istället.
Hoppade över plintar och körde även volter över och från dessa. Lyckades ta mig upp på en tvåmetersplint utan att använda händerna - genom att ta rejält med sats, skjuta ifrån med en fot, vända mig ett halv varv och sätta mig på rumpan högst upp på plinten. Kul!
Slog en framåtvolt ned på en tjockmatta ifrån den
. Ville köra salto bakåt, men det var jag minsann för feg för.
Klarade även framåtvolt med halvskruv från en trampett och tjeckvolt-rondat-flickis-salto på vanlig matta.

Bra träning!
Borde filmat lite, men det får bli en annan gång!

Jag i slutet av en tjeckvolt. Från Oslo-tävlingen i oktober.


Kommentarer

Postat av: Geccod

Nice! Sista kombinationen låter grym. :D

2011-01-26 @ 22:02:20
URL: http://Geccod.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0