Cirkusskola och muskeldödare


Ja, då kör vi igång!
Framifrån och bak, eller hur man bäst ska förklara den kronologiska ordningen.
Peace & Love och Where the Action is får vänta till sen.

Förra veckan bestod av cirkusskola med världens härligaste ungar måndag till fredag.
Marcus, Ingrid, Adina och jag utgjorde det bästa tränarteamet med en massa skratt, invecklade diskussioner och bra pli på barnen.

Galet vig unge.

Pyramidbygge. Och ja, de kunde stå där ett bra tag även när vi inte höll i dem.


Hur söt får man bli? Ja, då menar jag inte mig.

Några stillbilder från filmklipp (därav dålig kvalitet):

Dubbelkullerbytta!

Vi tränade barnen att göra kullebytta samtidigt till uppvisningen. De på mattan längst bort gjorde det riktigt snyggt! Sträck upp...

...och rulla.

Jongleringsuppträdande, här poi.

Duktiga tjejer som lärde sig jonglera med tre bollar under veckan.

Det blev stört mycket motion under veckan!

Jobb 6 timmar om dagen där man inte satt still en minut, tre träningar på tre timmar vardera tillsammans med Isak efter jobbet och dessutom cyklade jag till och från jobb och träning, ca 1,5 mil om dagen. Puh! Men ojojoj vad jag mår bra av mycket träning.
Älskar känslan av att anstränga sig till max och arbeta med varenda muskel i kroppen. Jag blir bara rastlös och seg av dagar med övervägande stillasittande.

Isak med Cirkus Cirkör-tröjan på.
Det är där han tränar i vanliga fall, på danshögsskolan i Stockholm.

Det var riktigt kul att träffa Isak igen efter en herrans massa år.
Dreadsen var avklippta och lite extra hår verkade ha hamnat på hakan istället, hehe.
Vi fick dunderbra träning i akrobatik med dansövergångar och rullningar mellan volter, bålstabilitetsövningar och handstående. Vi tränade på att följa kroppens tyngdpunkt i serier av volter för att få ett bättre flyt och satte ihop kombinationer av rörelser där vi även skulle tänka på tempo och höjdskillnader.

Isak pushade oss riktigt hårt och musklerna värkte i flera dagar efteråt.
Men det är så det ska vara!

Enhandsstående med grym balans!

Jag tränar på flickflack till handstående.
Men jag borde sträcka på mig! Här står jag inte alls rakt.

Lite filmtittande och falafelätande blev det tillsammans med Isak och hans syster Malin efter tisdagsträningen. Myspys. Och välförtjänt efter hårt slit!
Skulle vilja ha sådanhär träningar jämt. Oj vad jag skulle gå framåt då!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0