Upprätt läge

Skrivet igår (gick inte att komma ut på internet igår...)

Nu har jag verkligen dödligt ont i min kropp efter att ha stått upp konstant sedan kl 13 idag. 13 timmar i sträck, inte illa! Undrar hur kroppen kommer att må imorgon?

Jobbade i sju timmar i Utopia bar och grill - serverade, städade, tillredde mat och sprang ärenden hit och dit. Faktiskt himla roligt, bortsett från onda fötter och trött rygg... Trevligt folk att jobba med var det minsann!

Jag gick sedan direkt till Oskar Linnros för en helt underbar spelning med en specialvariant av Veronica Maggios låt 17 år, med verserna om Oskars uppväxt.

Sedan vidare till M.I.A där jag råkade gå genom en gång och hamnade längst framme vid scenen. Där var det helt galet röj till ännu galnare musik. Folk från publiken togs upp på scenen och det dansades loss som aldrig förr. Hiten Paper Planes var riktigt häftigt att uppleva live, men annars lät de flesta låtar ungefär likadant. Dock helt omöjligt att stå still till.

Och så The Ark på det. Hurray!

Förutom detta så var Kings of Leon igårkväll så klart hur bra och fantastiskt som helst. Låtar som Sex On Fire, Use Somebody, Pyro och Cornerstone smälte mitt innersta litegranna.

Annars väntar The Strokes och The Sounds på scenen mittemot där jag jobbar imorgon och på lördag blir det legendariska Bob Dylan, en akustisk spelning med Mando Diao, sedan Håkan Hellström, Säkert och Miss Li.
Jag älskar den här veckan lite!

Förresten så består hela vårt lilla gäng av Icka, Tessan, Mathilda och Viktor från cirkusen, och så Johan, Annika, Alexandra, Oskar och Mia. Norrköping crew!
Galet varmt och soligt har det varit hittills,
men nu börjar det dripp droppa en puttesmula. Får se om det kommer vara regn hela resten av veckan som SMHI förutspår. Hoppas verkligen inte det! Men något positivt med det är att det slipper bli bastu i tältet på morgonen så man kan sova ut ordentligt.

När jag kommer hem kommer massor av bilder och filmer upp här så småningom. Jag vill visa er allt nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0