För vi har tagit studenten!


Har nu avverkat min del i årets studentfotografering för Tema Klasskort.
Årets megastudentdag dit 120 fotografer behövde anställas. Eftersom förra fredagen blev en klämdag i långhelgen så beslutade sig flera skolor för att skjuta fram alla utspring en vecka. Så det blev en jäkla process att organisera ihop allting, men det verkar som att det har fungerat riktigt bra, så även för mig.

Var himla nervös inför denna fotografering. Ett år sedan jag ägnade mig åt någon form av skolfoto sist, så jag var lite orolig att jag skulle ha glömt bort hur man gör. Var även orolig över stressen att hinna fota porträtt på 140 elever på 1,5 timme, dvs mindre än 30 sek per elev, men det var inga problem alls!
Studenternas glädje smittade av sig och jag gick runt med ett konstant leende på läpparna.
"Du bara står där med ditt krulliga hår och skrattar hela tiden!" sa en kille till mig, haha.

Dagens roligaste var ändå när en and flög förbi över oss och släppte ur sig säkert tio stora bajsblaffor på alla mina papper och en tjejs arm. Skrattattack! Det tog en liten stund att återfå koncentrationen, men sen flöt det på igen. Var bara glad att fågeln inte träffade kameran...

Känner mig riktigt nöjd med dagens bilder och jag märkte när jag tittade igenom dem att jag har blivit mycket säkrare och jämnare jämfört med förra året. Snabbare poseringar och leenden, samma utsnitt på alla bilder och bättre exponerat.

Men en sak är jag besviken över; att jag glömde ta med mig kameran till hotellfrukosten, hehe.
Den frukosten var grym! Och för en gångs skull hade jag tagit mig tid att sitta länge och njuta av det hela, men gott fotografsällskap.

Skulle vara kul att ladda upp ett par bilder från dagens fotning här, men det är nog förbjudet, så ni får nöja er med ett par tramsbilder från min lilla kompaktkamera:


Utsikten från mitt rum på åttonde våningen.


Quality Hotel Eurostop Halmstad.
Bra hotell! Förutom en väldigt konstig design av duschrummet. På ena väggen satt det ett runt fönster i brösthöjd, så det var alltså full insyn i duschkabinen. Lite märkligt.

På fots till tågstationen.

Mängder av flak åkte omkring med skrikade studenter i den lilla staden.
Jag gillar det! Härlig stämning!

John Bauer hade ett väldigt roligt utspring. Där gällde det verkligen att springa!
Längs med en lång gata kom studenterna springande klass för klass, från skolans port in i det väntade folkhavet av släkt och vänner. Så hade jag med velat göra!

Hittade en rolig... plats att slänga hundbajspåsar på?

Tjohej, bra dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0