Grillning och krigslek


Jag och Emelie har ännu inte fått nog av att grilla, så idag blev det grillad korv till lunch!

Med klänning från H&M. Lite för varmt!





Riktigt goda och kryddiga korvar var det. Rekommenderas!
Till det en sallad med egenodlad spinat, basilika och gräslök, sedan körsbärstomater, "vit ost" från Eldorado, någon salladsblandning med bla ruccola och så dressing i form av creme fraishe, lime och lite kryddor. Smaskens!

Medan vi åt lekte grannbarnen krig omkring oss.
"Kom vi anfaller!" ropade dem.
"Anfall inte oss bara!" sa jag oroligt.
"Näää, vi anfaller inte er, vi ska anfalla dem där borta!" svarade ungen och pekade bort mot klätterställningen. Jahaja.
Vid klätterställningen berättade barnen hur farligt det var runt omkring.
"Det finns eld och hajar och pirajor och allt!" Och allt, haha, barn är söta.
Sedan började de tjafsa om vem som var död.
"Jag döda dig i benet alltså!"
"Nej, jag dog inte!"
"JOHO! Då sköt jag dig såhär, bom! Rakt i hjärtat."

Ungen som blev skjuten blev sur. Den andre sa då:
"Har du hört det här att man inte behöver bli sur för att det är en lek?" Så sött!
Tillslut ledsnade den som blivit dödad.
"Jag går hem nu."
"Nej, du är en av de bästa soldaterna! Gå inte, du är en av de bästa!"
Så himla fint sagt för att få tillbaka sin kompis till leken! Men kompisen ville inte vara med ändå. Den andra killen fortsatte:
"Jag ger mig, döda mig då! Döda mig!" Men kompisen gick hem. Ledsamt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0