Magi

Den här dagen - så obeskrivligt jäkla bra!
Vädret - perfekt!
Sällskapet - perfekt!
Musiken - perfekt!

The Ark var grymma och levererade med fullt ös på scenen som vanligt, med underbart spexiga utstyrslar, galen dans och nostalgilåtar.

Bright Eyes var mycket bättre live än vad jag hade väntat mig och jag fastnade för en del låtar jag inte hört tidigare. Dock minus för hans sluddriga mellanprat som man inte förstod ett skvatt utav.

Brandon Flowers var magiskt och bara ren glädje. Jag stod så nära att det kändes som att vi fick ögonkontakt flera gånger. Han hade riktig utstrålning, världens charmigaste leende och precis lika bra röst live som på alla studioinspelade låtar. Gud vad jag älskar alla låtar där jag lärt mig varenda textrad och vilken överraskning det var när han även körde en The Killers-låt - Mr Brightside. Då blev det fart på publiken!

Coldplay var helt gudomligt bra! Det kändes helt overkligt och underbart. Stämningen i publiken var så grymt bra där alla sjöng med i varenda låt, även en bra bit bak, och scenframträdandet var hur häftigt som helst! Otroligt snygga projektioner, fyrverkerier, konfetti och enorma balkonger som studsade runt i publikhavet. Det var alla de bästa hitsen blandat med låtar från deras kommande album. Lugna melodier som bröts upp med röj och dans både i publiken och på scen och partier där publiken bildade en enda stor kör. Ja, det var bara magiskt!

Paulo Nutini var riktigt bra han med, med Daniel Adams Ray var faktiskt en besvikelse. Det lät inte alls särskilt bra live tyvärr, trots låtar jag tycker riktigt mycket on...

Det blev en hel del riktigt bra filmer och foton från kvällen, speciellt på Brandon Flowers och Coldplay, men det kan jag slänga upp här först efter nästa festivaltripp. Så håll till godo!

Japp, imorgon stiger jag upp kl 7 och sedan bär det av till Borlänge. Då lär jag vara lagom pigg. Hm. Godnatt!


Kommentarer

Postat av: Matilda

Brandon körde faktiskt tre The Killers, read my mind, losing touch och Mr Brightside ;)

2011-07-13 @ 19:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0