Urbana ränder


Idag har jag jobbat hela dagen lång.
Med en ordinarie personal och så jag som vikarie i en barngrupp med tio ungar 2-3 år blev det i bland lite stressigt. Efter mellanmålet hade vi bestämt att vi skulle gå ut, så medan jag såg till dem som fortfarande åt, började H klä på de andra barnen regnkläder. Samtidigt skulle jag hjälpa några att tvätta händerna och så mitt i alltsammans kände jag lukten av en bajsblöja. Bara att byta på ungen och låta de andra vänta ett slag. Såklart bestämde sig de barn som åt mat att börja bråka, så lite konfliktlösning hann jag med dessutom!

Men även om det emellanåt är stressig är jag så himla glad att jag har ett jobb som jag varje dag verkligen ser fram emot att gå till. Ingen dag är den andra lik och barnen ger mig skratt, uppskattning och utveckling. Bara på de tre veckor jag varit på denna förskoleavdelning ser jag stora framsteg hos vissa barn när det gäller talet, hur de tar för sig och utvecklar sin motorik och logiska tänkande. Häftigt att se! Jag blir säkrare och säkrare och känner mig riktigt bekväm med barnen, personalen och förskolans rutiner.

Efter jobbet spanade jag i butikerna efter reafynd och hittade en riktigt fin mörkblå jacka. Det blev även en ursnygg randig t-shirt delux! Egentligen är ränderna stadsmotiv. Tufft värre.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0