Pirr i magen


Efter gårdagens Regnbågsparad promenerade Emelie och jag till Liseberg där Regnbågsgalan skulle hållas två timmar senare.


Smidigt som tusan med årskort. Bara att dra i läsaren och gå igenom spärren.
Lätt värt 195:- för att kunna se hela säsongens alla artistframträdanden och gå på Jul på Liseberg i vinter. Mot 90:- i inträde som det kostar under högsäsongen och 80:- övriga datum.

Spanade bort mot Kanonen.


Ge mig! Vissa människor verkar vinna hur mycket som helst. Jag vinner då aldrig.

Vi hittade en salsakurs! Dansade loss i några minuter, men sedan ville vi åka berg-och-dal-bana!

Men först hamnade vi mitt i en tjuvjakt!

Pyntade 60 spänn för att åka Balder. Lite väl mycket kan tyckas.

Men inte så farligt lång kö, ca 20 minuter.

Såhär rädda var vi i väntan på att få åka. Tåget dundrade förbi över våra huvuden och hela träkonstruktionen skakade rejält.

Men titt så roligt vi hade! Läskigare och härligare än jag minns det från sist jag åkte.
Skrek och skrattade om vartannat konstant. Pirr i magen i varenda backe! Åh, vad jag älskar de där negativa g-krafterna. Skräckblandad förtjusning! Den första svinlånga backen med 70 graders lutning - där tror man att man ska dö en smula.


Gick sedan runt och tittade på kändisars handavtryck. Emelie hade exakt lika stora händer som Carola. Perfect match!

Jag och Carolina Klüft.

Att sätta sina egna händer i Michael Jacksons avtryck, det känns stort och märkligt på något vis.

Så drogs Regnbågsgalan igång, med Kitty Jutbring och Stefan Holm som konferencierer.
Vi såg en okej artist som jag inte vet vem det var, samt ett värdelöst rapframträdande (rap som i pratsjunga text, inte som i äckligt kroppsljud) och sedan ledsnade vi. Seg publik, ja, segt allting. Och onda fötter.
Men vi var glada och nöjda som tusan med dagen ändå. En riktig toppendag!

Tillsist två bilder som jag snodde från Emelies blogg:

Med läskig Fanta Frozen med alldeles för mycket kolsyra. Ingen hit enligt oss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0