Bänksömn, symmetri och barnvakt

Så var man hemma igen då!
Fick tillbringa natten på en obekväm och hård bänk, liggandes på handväskan med värdesakerna och med armen genom dragbygeln på den större väskan. Sov från och till i åtta timmar, men lyckades nog aldrig sova mer än en halvtimme åt gången. Alldeles för oroligt och med mycket pip och konstiga ljud runt omkring.

Upp kl 4 för lite frukost på Burger King och sedan bar det av till incheckningen. Den här gången gick det snabbare - inte mer än tio minuter! Så som det ska gå till kan jag tycka. Väl inne på terminalen var det över en timme kvar tills det var dags att boarda planet. Jag tog mig en titt bland taxfreeshoppingens fina kameror, men det hela slutade med ett köp av en flaska Smirnoff vodka. Detta utan att behöva visa leg. Mycket märkligt!

Planet landade på Säve Flygplats 20 min före utsatt tid, så jag hann precis hoppa på en buss direkt till praktikplatsen och hann dit lagom till lunch 10.30. Perfekt tyckte min extremt hungriga mage!
Höll i en rolig och lyckad symmetri-ritövning med hela klassen, så det blev en väldigt bra dag ändå.

Sitter nu på en buss igen, för nu är det åter dags för lite barnvaktande av världens goaste 2- och 4-åriga tjejer.

Hade helst velat hinna hem innan och ta en varm dusch och dumpa mina tunga väskor, men det gick inte att klämma in i denna hektiska dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0