En lördag i London



Tidig morgon på hostelet. En massa flingor, mjölk, bröd, marmelad, smör, nutella och te till frukost. Gratis såklart!


Clink 261 hette hostelet. Faktiskt riktigt fräscht och bra!
Utanför stod en kung och bara... stod.

Kings Cross station. Det finns så många fina stationshus i London! Så fina borde stationshusen i Sverige med vara kan jag tycka.

På tunnelbanan mot Ladbroke Grove för att besöka Portobello Road Market.
Men på något egendomligt sätt hoppade vi på fel linje och hamnade istället vid Notting Hill Gate. Vi fick då ta en annan linje tillbaka till Paddington, gå över hela den enorma stationen hur långt som helst, för att tillslut hitta City line till Ladbroke Grove.
Vad vi inte förstod var att marknaden låg precis lika nära Notting Hill, så vi kunde lika gärna gått upp där. Onödigt misstag som tog oss nästan en timme!


Tillslut hittade vi fram till en regnig marknad!
Jag köpte mig ett jättefint mekaniskt fickur som inte har batteri, utan som vevas upp.
Bianca fick tag på ett par snajsiga strumpbyxor med serie-motiv, men annars var väl inte marknaden sådär jättespeciell. Eller jo, jag upptäckte ju mitt nya favoritband här!


En skum herre lirade extremt dåligt på sin elgitarr, iklädd clownperuk, en simfot och den andra foten bar. Underhållande i alla fall!

Vi hittade en stor butik med enormt många antika symaskiner. Riktigt fina!

Haha, det ser ut som att Bianca gör världens jätteskutt, men egentligen så hoppade hon från muren bredvid.

Här är våren kommen!


Vi kom på att vi var tvungna att checka ut från hostelet, så det var bara att bege sig dit igen!

Efter det var vi såklart tvugna att leta reda på Platform 9 3/4 från Harry Potter-filmerna på Kings Cross station. Vi trodde att det skulle vara en riktig plattform bredvid det nionde spåret, men vi fick gå förbi alla spår och in i en liten hörna där det satt en liten skylt och en fejkad tegelvägg av fototapet. Lite besvikna blev vi allt.
De hade satt fast en halv vagn i väggen, så lite roliga foton gick det att ta ändå. Men man fick ju inte den där häftiga stationsomgivningen med på bilderna!

Ett helt gäng Harry Potter-fans dök upp iklädda Gryffindors färger och Hogwarts-emblem.

Hoppade på tunnelbanan igen, den här gången till London Bridge, som faktiskt var den tråkigaste bro jag någonsin sett. Är inte den känd?

Så ful!

Däremot var Tower Bridge riktigt fin som man kunde se därifrån. Får ta och fota den närmre någon annan gång, med bättre ljus. Hanns inte med nu.

Vi hittade en tjusig... kyrka?

Besökte Borough Market i närheten av bron. Här fanns det hur mycket god mat som helst!

Köpte mig grön curry-gryta med skaldjur. Så otroligt gott!

En smaskig ankbaguette!


Därefter var jag tvungen att lämna Bianca för att bege mig till Victoria Station och ta tåget 2,5 timmar till Southampton för att träffa Jossan. Mer om det en annan gång.

Riktigt roliga dagar fick jag med min fina vän. Saknar Bianca redan!


Nu: cheerleadingträning med täppt näsa och ond halks!


Kommentarer

Postat av: Viktor

Tja!

Diggar bloggen! Hittade den för att jag sökte på Clink261. iaf:



Bokade just ett par dagar på Clink261 och sökte runt för att kolla om jag gjort rätt. Verkar helt ok hostel men tänkte bara kolla om du har några tips inför vistelsen där.



/Viktor

2011-06-28 @ 00:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0