Snöstorm! Va?


Imorse var det härligt mildväder, nästan så att det riktigt gick att känna att våren var på väg.
Men strax innan 10 började det snöa, sen blåsa kraftig. Nu var det plötsligt snöstorm!
Det gjorde riktigt ont när snön piskade mot ansiktet och det var en plåga att ta sig framåt över skolgården.
Fram mot lunch började det sedan att regna, men på eftermiddagen föll åter snön igen.

Var i helvete försvann våren?!

Jag vill ha shorts på mig nu, inte fleacetröja och tjock vinterjacka!
Men det kanske är lite optimistiskt. Ofta är det ju inte ens tillräckligt varmt att gå med en tunnare jacka utan tjocktröja under vid påsk i slutet av april. Dumma Sverige.

Igår var det strålande solsken och jag sopade stora delar av skolgården tillsammans med barnen fri från gruset som tidigare legat på isen. Vad hjälpte det idag då? Nu har säkert allt blåst omkring ändå.
Äh. Jag ger upp.

Såhär vill jag gå klädd nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0