Tråklåtar


Hur mycket dålig musik kan det rymmas i ett enda program?

Sitter just nu och tittar på fjärde delfinalen av Melodifestivalen. Har hunnit till femte bidraget och allt är ju så fruktansvärt falsk och dåligt och tråkigt. Känns som att man hört varenda låt hundra gånger förrut. Ingen nyskapande musik här inte!

Programledarna gör i alla fall bra ifrån sig! Stabila, självsäkra och roliga. Topp!

Lite komiskt att Bella nyss sms:ade mig med frågan om jag vill kolla på Melodifestivalen med henne, Peter och Marcus på lördag, samtidigt som jag har på förra veckans avsnitt, hehe.
Såklart vill jag det!
Melodifestivalen får man ju bara inte missa, trots en hel del kass musik och trots att lördagen visar Andra Chansen som helt klart är det tråkigaste och krånglingaste av hela denna långa följetång. Men absolut härligt mysig och festlig lördagsstämning och sevärt ändå!


Update:
Linda Bengtzing och Love Generation fick godkänd ändå.
Och The Arks låt, visserligen utom tävlan, den var ju fantastiskt! Där snackar vi show!

Lite kul att Love Generation är med. Melanie Taylor som sjunger i gruppen är syster till Jeffrey som gick i min parallellklass på högstadiet. Jeffrey gör för övrigt basketkarriär i USA och spås en framtid inom NBA.
Framgångsrika syskon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0