Syra i ansiktet!


Ansiktsbehandlingen var bra!
Eller, det visar sig först om ett par dagar om hyn blir något bättre, men det kändes som så.

Sinikka använde sig av en speciell syra som löste upp fettet under huden på mina problemområden i ansiktet - främst kinderna där jag ofta får finnar. Fettet trängde upp till ytan och gick då att tvätta bort. Ungefär som när man klämmer finnar, bara det att här klämdes det inte alls på huden, utan talget kom upp av sig själv.
Det jobbiga var bara att detta sved och brände utav bara helvete!
Men om huden blir bättre så var det värt det.

Sedan masserade hon hela ansiktet med en härlig pepparmintdoftande olja. Det var otroligt skönt! Riktigt avslappnande och härligt med ett lätt tryck över olika delar av ansiktet.
Det hela avslutades med en ansiktsmask och kalla kompresser som jag fick ligga still med runt 15 minuter. Så himla avkopplande att tankarna helt vandrade iväg och jag var påväg att somna. Det gör jag gärna om!

Funderar faktiskt på att boka ännu en ansiktsbehandling.
Då endast en delbehandling där syran används på kinderna, utan massagen och ansiktsmasken för 270 kr. Känns rimligt.
Det behövs ett par behandlingar för att det ska ge ordentlig effekt, och det vill jag verkligen! Får se hur huden verkar om ett par dagar. Det kunde bli lite skorpor, men de försvinner efter ett tag. Hoppas på en perfekt slät hy efter detta! Hehe.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0