Flyt och oviss sommar

Riktigt bra dag igår!
Det som jag trodde skulle bli en stressig dag med föreläsning, jobbintervju, akupunktur, barnvaktsjobb, plugg och uppgiftsinlämning flöt på himla bra utan minsta problem.

Har även mailat och ringt runt till ett antal företag om jobb nu och i sommar.
Jag har redan två grejer säkert - en dags studentfotografering och en veckas cirkusskolejobb.

Sedan har jag sju jobb till lite preliminärt sådär, i två olika städer på varsin sida av landet... Vet inte alls hur den här sommaren kommer att se ut.

Det kan ramla in en del jobb från tre olika vikariepooler, två barnvaktsföretag, eventuellt ett par veckors skolfotografering i höst och eventuellt lite plåtningar för Folkbladet i sommar.

Tog mod till mig och ringde Folkbladet igår. Blev mycket förvånad när de kom ihåg vem jag var, ändå tre år sedan jag jobbade där!
"Ja, men det var ju du som jobbade för ungdomsredaktionen ett tag och sedan tog du väldigt fina konsertbilder vill jag minnas. Det var bra kvalitet på dina bilder, du var duktig."
Det värmde lite i hjärtat.
Sommarschemat var sedan satt, men han gjorde en notering om att ringa mig om det behövdes fotografer till något uppdrag. Hoppas på det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0