Hurra för mig!


Idag fyller jag 22! Hipphipp hurra!

Idag får jag dock hurra på bäst för mig själv, för det har varit en ganska så ofirande dag.
Var på praktik på en ny skola där det inte riktigt kändes som så naturligt att kläcka ur sig att jag fyllde år och sedan for jag iväg för att jobba som barnvakt. Men där fick jag fina teckningar av barnen och choklad av mamman. Då blev jag glader minsann!

I lördags blev jag däremot desto mer firad!
En hel drös med folk kom på fest i Norrköping:

Bästa Anna var först på plats!
'
Hon gav mig någon slags fågelgirland som jag inte kan riktigt kan avgöra om det är helfestlig eller alldeles gräslig. Mycket roligt hade vi med den i alla fall!

Anna tyckte att fågeln i nacken placerade sig så himla fint, som om den hade byggt bo. Jag vet inte riktigt... Den kliade!


Moget så det förslår!

Sen kom även Angelica med Johan och Mathilda i släptåg.

Min kära syster!

Icka och Tillan!

Berra var mycket populär!

Speciellt Berras böjda svans! Ingen av gästerna hade någonsin sett något liknande. För den är verkligen konstant böjd sådär. Så fick Icka syn på en urklippt apa övanför en av dörrarna i huset. Den har precis likadan svans som Berra ju!

Festen förflyttade sig in igen för ett slag. Marcus anslöt sig mitt bland tjejerna...

...i sällskap av Dylan och Hubbe. Dylan agerade chaufför med colan i högsta hugg!

Vi försökte oss på att pynta med fågelgirlanden, men det blev inte sådär överdrivet snyggt direkt.

Malin och jag bjöd på äppelkaka som mer såg ut som en potatisgratäng. Men god var den!

Så blev det dags för beer pong! Jag var helt värdelös och satte inte en enda pinginsboll i något av glaset på motståndarnas sida.

Jossan kom nästan direkt från flyget från London, men var hur fin som helst!

Lite närgånget.

Hastigt och lustigt drog mer än hälften av gänget på grund av jobb dagen därpå eller utgång på krogen. Så var det plötsligt bara jag, Malin, Anna, Jossan och hennes kille Sam kvar. Hur trevligt som helst det med!

Malin roade sig med att ta hemska inzoomade ansiktsbilder på mig som absolut inte tänker publiceras någonstans!





Kul värre!

Gud vilken lyckad kväll det blev! Verkligen TACK alla som kom! Det uppskattar jag hur mycket som helst!

Men bäst av allt var nästan att jag hann städa allting innan jag gick och la mig så att huset var näst intill kliniskt rent när föräldrarna kom hem på morgonkvisten. De blev en smula förvånade kan jag säga.

På söndagen kom farmor på lunch och när jag kom hem till Göteborg på kvällen bjöd Emelie på middag. Tack för det! Såhär såg det ut:

Grymt god lasange och en ren/hjort till min djurhalsbandssamling och ett nagellack från Ullared. Tydligen ska det vara det bästa nagellacket som Emelie någonsin testat. Upp till bevis!


Sen kom Emelie ut från sitt rum med något bakom ryggen. Spännande!
En mattpiska var det! Jag hade faktiskt önskat mig en sådan. Vuxenpoäng?

Sedan blev det underbart god chokladfondant till efterrätt.

Och egenbakade macaroons. Smaskens!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0