Absolut överens


Gud vilken bra helg det har varit!



I fredags blev det en snabb visit på Excet med Hanna för en cider och en öl.
Vi tröttnade på stället efter ett tag, funderade på att dra vidare, men bestämde oss sedan för att Nej, vi är alldeles för trötta, vi åker hem! Så gick och la mig strax innan tolv. Skönt!

Lördagen spenderades först med Mathilda och på kvällen kom Madde och Sofie hit för Mello-tittande och spelkväll!
Madde pluggar i Australien sedan ett år tillbaka, men nu har hon långledigt och passar på att spendera en månad i Sverige. Underbart att prata gamla Australienminnen och bara skratta hysteriskt alla fyra.

Sofie och solbrända Madde med kaffedrickarminen. Emelies bror Jimmy häckar där i bakgrunden.


Emelie spexade till det med fjäderboa, Melodifestivalen till ära!

Jag och Sofie dansade loss till Loreen och försökte imitera henne och den manliga dansaren, men vi gav upp när det kom in karatesparkar och svåra lyft i bilden. Vi ramlade i stället ihop i en hög på golvet av skrattattack, haha. Det var för övrigt kvällens bästa låt, utan konkurrens.

Absolut överens. Kanske världens roligaste spel. Har inte skrattat så mycket på riktigt länge!
Sådär att man nästan får magknip och inte kan få fram ett enda ljud.


Man delar upp sig i par - Jag och Emelie, Sofie och Madde, och drar sedan ett kort.
Man ska sedan skriva fem saker på en lapp som passar till det som står på kortet. Kruxet är bara att det går på tid och att du ska skriva så många svar som möjligt likadant som din partner. Det gäller att känna varandra bra alltså! Men ibland blev man ändå förvånad över hur lika eller tvärt om olika man associerar. Ibland blev det lite väl snuskigt kanske... Men oftast hade vi då skrivit på pricken lika på våra lappar. Det fanns även moment med charader och en omgång då man bara ska ösa på med ord. Får man ingenting att stämma överens ska man istället flytta tillbaka tre steg. Ja, ni kanske förstår, jag rekomenderar detta!

Ikväll blev det tacos med Emelie och Jimmy. Yum!


Nachos täckt av ost som fått grädda ett slag i ugnen och så salsa att doppa i. Hur smaskigt som helst!

Under helgen har jag faktiskt hunnit med att plugga också. Men det var så himla intressant att jag inte tänkte på det som något jobbigt över huvud taget.
Tror att jag har valt rätt utbildning!



Kommentarer

Postat av: rossanna

Hej. Hoppas att allt är bra med dig? Eftersom jag är sponsrad av ett företag som jobbar inom sociala medier så har jag ex antal inbjudningar till Pinterest – det hetaste inom sociala medier just nu! Titta förbi min blogg så kan du läsa mer ifall du vill ha en inbjudan. Passar din blogg utmärkt. MVH Rossanna

2012-02-08 @ 13:12:41
URL: http://rossannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0