Där det inte hör hemma


Igår fick jag ett infall och gick in på systemet där jag köpte lite öl och cider som jag la i min väska. Ingen direkt fest inplanerad, men jag tänkte att det vara bra att ha lite gott hemma. Ingen bra tanke.

När jag kom hem la jag väskan på mattan i mitt rum och började plocka ur alla saker. Så tar jag upp en öl som är... halvfull. "Var i helvete är resten av ölen?"! tänkte jag då i lite halvt panik.

Jo, burken var visst trasig i toppen, så öljäveln hade läckt ut i HELA väskan. Hurra liksom! Och mattan som jag ställt väskan på fick en stor blöt fläck av illaluktande öl.

I väskan förstördes en massa papper (som jag som tur är kan skriva ut igen) och så tuggummin och lite andra smågrejer som kvitton och sådant som bara var att kasta. Kursböckerna hade jag turligt nog bakom en plastmapp, så de klarade sig!

Det vad inte speciellt roligt att ställa sig och tvätta en massa saker det första man gör när man kommer hem och är dödstrött och helst bara vill lägga sig ner ett slag... Men, men. Jag lyckades i alla fall få ordning på allt tillslut.

Väskan tvättad och på tork:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0