Intryckt hals


På träningen igår blev jag skallad i halsen. Ja, ni läste rätt - SKALLAD. I HALSEN!
Det var inte med meningen såklart, men det gjorde ändå väldigt ont.

När vi gör stunt i cheerleadingen så är jag placerad bakom flygaren, dvs. den som kastas upp. Jag håller runt flygarens fotleder, skjuter ifrån och så fångar jag överkroppen och huvudet medan de andra två fångar midjan och benen. Det är meningen att flygaren ska vika ihop överkroppen och benen framåt mot varandra, men nu la hon sig istället helt raklång när vi skulle fånga henne och gjorde ett kast med huvudet bakåt. Jag blev därmed skallad i halsen och fick struphuvudet intryckt. Mycket härlig känsla.

Det värsta gick över efter ett tag som tur var, men det känns fortfarande litegrann när jag anstränger mig mycket och andas tungt, som i morse när jag gick uppför de säkert 100 trappstegen till universitetsbyggnaden. Jaja, jag överlever nog.

Det var den här ungens fel! Anna, hon högst upp, haha:

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0