Nikon D7000!


Under mellandagarna har jag tagit tag i det här med en ny kamera.
Min gamla Nikon D50 känner jag att jag nu har växt ur efter att ha hängt ihop med den i fem år.
Dessutom hade autofukos lagt av, så det var väldigt knepigt att fota med den endast i manuellt läge. Näst intill omöjligt att se när det var helt skarpt i sökaren eller i displayen, så det blev en liten överraskning om bilderna alls var något att ha tills man kom hem och kunde se dem på datorn.

Men titta här då! En Nikon D7000 fick det bli, för x antal tusenlappar.
Men min förhoppning är att jag på något sätt ska tjäna igen de pengarna genom någon form av fotojobb. Ska göra mitt bästa för att lyckas med det det här året. Konsertfoto har jag saknat som tusan, det vore något det!

Helnöjd med den hittills i alla fall!
Bilderna här under på vår katt Frans-Bertil har tagits med den till exempel. Helt otrolig upplösning där man ser varenda hårstrå i pälsen. Svagt ljus med höga ISO-tal klarar den också av galant utan knappt något brus alls i bilderna.

Ett utsnitt från ungefär en tiondel av ytan på första bilden nedan.


Kommentarer

Postat av: Sophia Örtengren

ååh, en sådan kamera har jag med. den är helt underbar!

2012-01-02 @ 19:43:37
URL: http://photosbysophia.blogg.se/
Postat av: Dylan

Grym kamera! Om du har möjlighet så vore det najs om du kunde länka bilderna till den fullupplösta versionen. Vet inte om de kanske läggs upp i originalform när du laddar upp dem till bloggen? :-)

2012-01-02 @ 22:48:17
URL: http://Geccod.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0