Tristess?

En sak jag är väldigt glad över är att jag väldigt sällan blir uttråkad. Idag har jag bara suttit hemma, städat och pluggat. Men har jag haft tråkigt? Inte det minsta!

Är bara lite mosig i skallen av att inte ha lämnat lägenheten på hela dagen och mest spenderat en massa tid stirrades på ett dokument på datorn. Någon Londonuppdatering blev det visst inte idag eller. Mer tid vid datorn orkade jag inte med!

Vissa människor verkar bli rastlösa av en ynka timme med tristess, men jag tycker att det alltid finns saker att göra. Sådant som aldrig hinns med och samlas på hög. Som att sy igen hålet i de där byxorna, eller radera bilder från datorn, eller plocka i ordning på skrivbordet, eller skriva ned alla braiga övningar jag samlat på mig på praktiken och ute på jobb i ett dokument på datorn i stället för i tio olika skrivhäften.

Jag trivs med att ta det lugnt och umgås med mig själv. Ha lite egentid nu och då och bara göra ingenting. Men skulle jag ha det så jämt, ja då skulle det nog bli urtrist. Det är tur att jag har mina vänner att umgås med när jag vill det. Hundra aktiviteter, skola och jobb. Annars är jag rädd för att den sköna egentiden inte skulle uppskattas alls, utan bara bli trist vardag. Usch och fy!

Öl igår och skrivande av faktatext för barn om vulkaner idag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0