Det sista från London


De sista bilderna från London får ni här!

Vinkade hejdå till Bianca vid tunnelbanan. Sorgligt.

Här skulle jag från Westminister till Victoria.
Jag gillar verkligen Londons tunnelbanesystem! Så enkelt att följa. Okej, bara att svänga av här och ta District eller Circle line mot väst!

Här på Westminister station hade de skutdörrar som öppnades framför varje tågdörr när tåget stod still vid plattformen.
För att förhindra självmordsförsök, eller? Såg det ingen annan stans.

Framme vid Victoria station för att ta tåget till Southampton. Gigantisk station!
Tavlan där borta visar alla avgångar, och de var många! Dröjde länge tills tavlan visade vilket spår jag skulle åka från. Blev lite orolig där ett tag, men tillslut fick jag bege mig mot spår 18.

Från tågfönstret.
Jag fullkomligt älskar det engelska landskapet med det neongröna gräset!
För en gångs skull var det soligt dessutom. Synd bara att jag satt instägd i ett tåg.

Grästak! Hur engelskt känns inte det då?

Fullt med får var det här!

Jossan kom och mötte mig vid stationen.
Vi köpte med oss färdig pizza att värma i ugnen och lite snacks.

Här fick vi gosa ihop oss sedan. Mina skor och strumpor la jag på tork på elementet. Slitna skitskor som läckte in vatten!

Det här var abslout de godaste majschips/nachos jag någonsin ätit! Så himla krispiga, så otroligt god smak. Man ville bara ha mer, mer, mer! Köp dem för tusan om ni åker till England!
Finns de häri Sverige förresten?

Riktigt gott billigt vin fick det bli med.

Och så pizza. Otroligt god faktiskt! Speciellt den med kyckling från Asda.

Lite god frukt till efterrätt. Kul med färdigförpackad fruktsallad!

Sen mötte vi Jossans kille Sam och gick till puben på andra sidan gatan.
Tydligen brukar det vara helt fullt med folk här, men den kvällen var det visst inga andra gäster förutom vi.

MongoMoa

Glad grabb! Hehe, lazy eyes.

Det körde poker. Det gick åt helvete; alla fick samma kort. Skitkort.
Det blev en trevlig med tidig kväll, för jag hade bara sovit tre timmar natten innan och Jossan skulle upp tidigt och jobba morgonon därpå.


Söndag. Medan Jossan jobbade och slet på färjan mellan Southampton och Isle of Wight, roade jag mig med att vandra runt i det stora shoppingcentrumet Westfield.
Det blev en fin billig tjock stickad tröja, lite smågrejer på Primark, en urtjusig väska från Topshop och ett par skor från Office London. Helnöjd Moa!

Jossan anslöt efter ett par timmar och vi fick syn på ett gäng extremsöta baby-converseskor.
Får jag barn så ska det barnet bära någon av dessa. Basta!


Gick till Asda igen för att handla mat.
Jossan visade mig märkligaste grejen - skinka med ett kokt ägg mitt i. Urk!

Nya skor, gamla skor. Väldigt, väldigt lika modell, men de gamla var ju mina favoritskor!
Passade till allt - fest,bröllop, begravning och till vardags. Så jag köpte mig ett par nya utan hål i sulan.
De gamla höll ganska precis ett år. Det tycker jag är för lite.

Inte så praktiskt.

Vi lagade supergod kycklingcurry med naanbröd. Det lyckades vi riktigt bra med!
Nyy porslin dessutom. Jossan hade inte mer än en uppsättning av allting, så det fick bli att köpa nytt. Men det var galet billigt. Fyrpack med tallrikar, skålar och glas för £4 på Asda. Billigare än IKEA ju.

Drog hem till Sam som höll på för fullt med en liten work out.

Sen blev det filmtime! Jossan var ju verkligen munter här...

Sådärja!

Vi såg på King's Speech.
Vet inte var jag ska tycka riktigt. Den var verkligen välspelad, men fruktansvärt SEG!
Det var inte mycket som hände här inte. Som Emelie sa - den här historien skulle passat utmärkt som ett sidospår eller parallellberättelse i en annan film, men inte som självständig historia. Håller med!
Så, jag rekomenderar den faktiskt inte, trots alla fantasktiska recensioner den fått som 10/10.

Gulligull!

På morgonen dagen efter tåg jag tåget tillbaka till London och roade mig i min ensamhet.
De bilderna kan ni se här. Finfina Big Ben och London Eye bland annat.

Flyget tillbaka till Sverige, sådär 12 timmar senare än jag hade planerat.
Men när jag flög öer molnen blev jag glad. Tycker att det är så rogivande och fint!

Lite bittrare blev man när man fick se det här.
Skitväder, grått och trist. Fy!

Men tusan vilken bra resa det var!

Jag måste säga att jag känner mig riktigt stolt över mig själv, förrutom över det där lilla missödet med missat flyg då förstås. Annars flöt allt på hur bra som helst. Jag kände mig riktigt glad hela tiden och det hela blev precis så bra som jag hade planerat. Kul att kunna umgås med mina underbara vänner, trors att de båda bor långt ifrån mig, Bianca på andra sidan jorden till och med. På måndagen var det bara skönt att vandra runt ensam i storstaden, koppla av och bara vara.

Fler weekendresor måste absolut genomföras under detta år.

Det går att leva loppan även som student!


Kommentarer

Postat av: Dylan

Najs sammanfattat blogginlägg, Moa. :-)

2011-03-11 @ 17:34:29
URL: http://Geccod.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0